1. Velkommen til iExcelbooks.no! Det ser ut som du browser iExcelbooks.no som gjest. Visste du at om du oppretter en konto/medlemskap, får du tilgang til flere forskjellige privilegier, og i tillegg har du mulighet til å delta i diskusjoner på forum. Du vil også få tilgang til alle verktøy og kunnskap som iExcelbooks tilbyr.
    Fjern notisen

Standard kode

En tråd i 'iExcel Hjelpere' startet av geirallan, 14 Feb 2017.

1. geirallan

geirallan New Member

I Standard-fanen har jeg laget kode 6 for Spotify anonnement med debet 6790 og kredit 1910 og MVA kode 39.
    Når jeg så legger inn kode 6 i kolonne E i registreringsarket, kommer alt automatisk untatt bilagsteksten.
    Jeg har skrevet "Spotify anonnement" i kolonne L. Hvorfor kommer ikke bilagsteksten automatisk, og hva kan jeg gjøre for å få dette til?

Og så vet jeg at det koster kr 99,- hver gang, og derfor ønsker jeg at beløpet også skal komme automatisk.
    Er det mulig å få dette til? Går ut fra at det er flere som har faste utgifter med repeterende beløp.

2. Sigurd

Sigurd Active Member Staff Member

Hei,

Takk for spørsmålet :)

Standard bilagsmaler er en funksjon i vår toppmodell, iExcel Regnskapsbok Premium.

Hvis ikke bilagsteksten kommer opp, tyder dette på at formelen i 'Reg.'-arket kolonne F for den aktuelle bilagsraden har blitt nullet ut. Du kan forsøke bilagskode 6 på en bilagsrad lenger nede. Du kan også kopiere formler fra en celle i F-kolonnen som har formelen intakt, og lime inn over den som har ødelagt eller mangler formel. Bruk vanlig innliming (Ctrl-V) for denne innlimingen, siden både kildecelle og målcelle har samme formatering.

Vi har dessverre ikke lagt opp til at beløp kan komme automatisk gjennom bilagskode. Jeg ser heller ikke sånn umiddelbart hvordan dette kan gjøres på en enkel og praktisk måte. Da måtte vi hatt formler i alle beløpscellene, hvis formelresultat ville blitt endret ved justering av beløpet i Standard-arket.

Med vennlig hilsen
    iExcel AS
    Sigurd Renander
    Exce-utvikler og statsautorisert revisor

3. geirallan

geirallan New Member

Takk for raskt svar.
    Det stemmer at kolonne F var nullet ut. Løsningen ble å kopiere formelen fra cellen under.
    Når det gjelder beløp, er det enklere å skrive det manuelt fordi repeterende beløp er lette å huske.

Sigurd liker dette.

Del denne siden