1. Velkommen til iExcelbooks.no! Det ser ut som du browser iExcelbooks.no som gjest. Visste du at om du oppretter en konto/medlemskap, får du tilgang til flere forskjellige privilegier, og i tillegg har du mulighet til å delta i diskusjoner på forum. Du vil også få tilgang til alle verktøy og kunnskap som iExcelbooks tilbyr.
    Fjern notisen

#REF og formateringsfeil i mini-lønn Q1-2017

En tråd i 'Gratis Prøvebøker fra iExcel' startet av dsvoren, 1 Feb 2017.

1. dsvoren

dsvoren New Member

Hei, jeg har møtt noen feil i arket og håper det er mulig å få hjelp til disse.

Fra helt nytt ark, så har jeg #REF på ark "2. Ansatte" i rad/kolonne Q117, Q188,Q119 og dermed også Q121.

Det er lenge til noen av våre ansatte blir 60 år, så er egentlig ikke en interessant funksjon, men disse #REF'ene forplanter seg nedover de andre arkene på "A. Lønn" og "Lønnslipp", og det er spesielt "Feriepenger, opptjent" som ikke blir ikke utregnet.

På ark 1. Start, så finnes følgende formler i celle F38 og F39:

=VALUE(TEXT(CONCATENATE("01.09.",$L$3+1-60),0))
    =VALUE(TEXT(CONCATENATE("01.09.",$L$31-60),0))

Disse fungerer ikke for meg, som har Britisk oppsett, men jeg endrer de fra punktum til foroverslash, og får to datoer 59 og 60 år tilbake tid. Hva er dette?

FYI:

Kjøpte forsåvidt Regnskap Premium i dag og er fornøyd så langt. Det ser ryddig ut.
    Knappene "Skjul Kolonne" på Arket "Kontoplan" i INDEX 2017.xlsm gir feilmelding "Run-time error '1004': Unable to set the Hidden property of the Range class.
    Dette virker trivielt, så ikke et problem for meg.

Takk for et godt produkt!

med vennlig hilsen,

Daniel

2. Sigurd

Sigurd Active Member Staff Member

Hei,

Tusen takk for viktige tilbakemeldinger. Vi er veldig glade for å høre om alle feil og forbedringsmuligheter som er i våre programmer.
    Dere som bruker iExcel arbeidsbøker kommer borti en del forhold som ikke vi har mulighet til å testet ut 100%, og da er tilbakemeldinger uhyre viktig. I tillegg kan det være forskjeller mellom ulike Excel-versjoner og ulike typer datamaskiner, og vi utfører våre tester stort sett på den PC vi utvikler våre Excelbaserte programmer med. Vårt mål er i hvert fall at alt skal fungere på alle datamaskiner og Excel-versjoner.

Jeg skal så snart som mulig se på de tingene du har rapportert og komme tilbake til saken.

Hvis du bare kunne gi meg kort info om hvilken Excel-versjon og type datamaskin du kjører på, så hjelper det meg hvis feilene ikke oppstår hos oss på test-PC'en.

Igjen tusen takk :)

Med vennlig hilsen
    iExcel AS v/Sigurd Renander

3. dsvoren

dsvoren New Member

Hei, takk for raskt svar.

Excel 2016 64 bit. Desimalseparator er punktum. Windows 10 Enterprise med datoformateringer som følger:

upload_2017-2-1_17-40-3.png

4. Sigurd

Sigurd Active Member Staff Member

Interessant.
    Hva om du forsøker å endre til norsk datoformat og ser om det gjør noen forskjell?
    Excel skal kunne konvertere fra et dataformat til et annet, men kanskje det blir kluss i VBA-programkodingen vår.

Mvh. Sigurd

5. dsvoren

dsvoren New Member

Hei, har nå prøvd med Norsk og komma som desimalseparator, og jeg får fortsatt #REF. Dette skjer rett ut av et nytt ark som jeg lastet ned fra siden.

Hva er meningen med disse cellene F38 og F39?

De ser ut som alt problemet er kun knyttet til denne 6. ferieuken og at den prøver å regne ut hvor gammel personen er.
    Hva jeg har gjort nå er å ha fjernet alt som kommer som #REF herifra. Videre, så har jeg endret feriepengesatsen til 12.5% (fem uker ferie) og that is it.

Del denne siden