1. Velkommen til iExcelbooks.no! Det ser ut som du browser iExcelbooks.no som gjest. Visste du at om du oppretter en konto/medlemskap, får du tilgang til flere forskjellige privilegier, og i tillegg har du mulighet til å delta i diskusjoner på forum. Du vil også få tilgang til alle verktøy og kunnskap som iExcelbooks tilbyr.
    Fjern notisen

Provisjon behandling

En tråd i 'iExcel Lønningsbok Premium' startet av dandan, 11 Jan 2015.

1. dandan

dandan Member

jan_foss hadde tidligere et spørsmål ad. provisjon for behandlinger. Jeg finner ikke igjen denne tråden, men jeg mener det ble sagt at denne lønnsarten skulle bli med på neste versjon. Da den ikke er med i år, håper jeg den kommer med på 2016-versjonen.

2. Sigurd

Sigurd Active Member Staff Member

Jeg skal se på dette. Kan hende jeg kan få det med i 2015-versjonen, siden jeg allerede jobber med en oppdateringsversjon.

Ønsker du en helt ny lønnskode hvor det trekkes skatt, beregnes arbeidsgiveravgift og blir gjenstand for utbetaling i henhold til lønnsslipp?

Mvh. Sigurd Renander

3. dandan

dandan Member

Ja, det hadde vært fint.
    Jeg har nå løst det slik du foreslo tidligere, og slik jeg gjorde i 2014, nemlig å bruke kode 75, og det går jo greit.
    Jeg torde ikke å legge til noen ny lønnsart.

4. Sigurd

Sigurd Active Member Staff Member

Hei,

Vedr. iExcel Lønningsbok Premium 2015:
    Vi har nå implementert 2 nye lønnskoder for provisjon til timelønnede og 2 nye lønnskoder for provisjon til fastlønnede (de med avtalt månedslønn o.l.). Vi måtte skille på dette pga. innrapporteringen i a-skjema. A-ordningen er med i lønnssystemet vårt for 2015.
    • 110 Provisjon T1 (til timelønnet)
    • 111 Provisjon T2 (til timelønnet)
    • 112 Provisjon F1 (til fastlønnet)
    • 113 Provisjon F2 (til fastlønnet)
    De nye timekodene kan brukes for prosentlønn, provisjon og akkord o.l. Navnet kan endres i arket 'Lønnsarter'.

Den nye versjonen, v. 1.5.2b kan lastes ned fra "Din side" for iExceler 2015 og iExcel Lønn Premium 2015-medlemmer etter innlogging.

Mvh. Sigurd Renander

Del denne siden