1. Velkommen til iExcelbooks.no! Det ser ut som du browser iExcelbooks.no som gjest. Visste du at om du oppretter en konto/medlemskap, får du tilgang til flere forskjellige privilegier, og i tillegg har du mulighet til å delta i diskusjoner på forum. Du vil også få tilgang til alle verktøy og kunnskap som iExcelbooks tilbyr.
    Fjern notisen

Premium 2013: Regnskapsboken må repareres ved 1.gangs oppstart?

En tråd i 'iExcel Hjelpere' startet av knuterik_johansen, 29 Aug 2013.

1. knuterik_johansen

knuterik_johansen New Member

Hei!

Er ny bruker av iExcel og har kjøpt Premium versjonen. Etter å ha åpnet zip-filen, forsøker jeg å få åpnet filene Regnskap og Lønn - men får beskjed om at den må repareres. Dette skjer etter at jeg har Aktivert Makroer. Dette må jeg deretter gjøre flere ganger - før jeg helt til slutt får en loggfil som sier:

Reparer resultater til 999 iExcel Regnskapsbok Premium 2013 v. 7.5 01575.xmlDet ble funnet feil i filen Macintosh HD:Users:KnutErik:Dropbox:IExcel:999 iExcel Regnskapsbok Premium 2013 v. 7.5 (1):999 iExcel Regnskapsbok Premium 2013 v. 7.5.xlsmFjernet del: /xl/vbaProject.bin-del. (Visual Basic for Applications (VBA))

Når jeg kommer inn på forsiden og trykker på Startknappen - får jeg opp en dialog med beskjed om at den ikke finner makroen. Og da forblir jeg på denne forsiden uten at noe mer skjer..

Jeg bruker Mac (Macbook Pro) og Office 2011 for Mac.

Flott om noen kunne gitt meg et tips om hva jeg kan gjøre for å komme videre:))

2. Sigurd

Sigurd Active Member Staff Member

Hei.

Det er første gang vi får melding om noe sånt, og dermed er det vanskelig å gi et umiddelbart fornuftig svar. Vi skal i hvert fall sette i gang grundige undersøkelser nå med en gang og forsøke å finne ut hva problemene skyldes, og hva som kan gjøres for å bedre situasjonen. I første omgang vil jeg ta og undersøker litt på internett, og så må jeg muligens ta kontakt med deg på epost underveis for å få flere opplysninger. Til dere andre: Vi kommer tilbake med en konklusjon ganske snart.

Med vennlig hilsen
    iExcel, v/Sigurd Renander

3. knuterik_johansen

knuterik_johansen New Member

Suverent - da venter jeg i spenning på svar:)
    Gleder meg veldig til å komme i gang med å bruke systemet:)
    Mvh
    Knut Erik

4. Sigurd

Sigurd Active Member Staff Member

Jeg sendte en epost til din gmail-konto 30. august kl. 12:05 med ukomprimerte filer som du kunne teste med. Har du ikke fått denne eposten?

Mvh. Sigurd Renander

Del denne siden