1. Velkommen til iExcelbooks.no! Det ser ut som du browser iExcelbooks.no som gjest. Visste du at om du oppretter en konto/medlemskap, får du tilgang til flere forskjellige privilegier, og i tillegg har du mulighet til å delta i diskusjoner på forum. Du vil også få tilgang til alle verktøy og kunnskap som iExcelbooks tilbyr.
    Fjern notisen

overføring til 2016

En tråd i 'iExcel Hjelpere' startet av jdsveen, 29 Mar 2016.

1. jdsveen

jdsveen New Member

Hei, er litt treg, men nå må tallene snart inn. Har IExcel premium 2015 og er nå ferdig med regnskapet for 2015. Det ser ut til å ha gått greit.. men hvordan kommer jeg igang med 2016? Må jeg laste ned noe på nytt? Hvor finner jeg i såfall det og hvordan overfør dataene..

2. Sigurd

Sigurd Active Member Staff Member

Hei,

Prosessen for å komme i gang med 2016 er denne:
    1. Kjøpe medlemskapet iExcel Regnskap Premium 2016
    2. Laste ned iExcel Regnskapsbok Premium 2016 med tilhørende Excelfiler og PDF-informasjon. Sørg for å lagre denne i en ny filmappe '2016'.
    3. Åpne Index 2016-filen og finjustere 'Kontoplan'-arket slik at du får aktive konti tilpasset kontoplanoppsettet du brukte for 2015.
    4. Legg inn 2015-tall i fjorårs-kolonnen i 'Kontoplan'-arket. Hvis du ikke er ferdig med 2015-regnskapet kan du legge inn foreløpige tall, for så å legge inn endelige tall når disse foreligger. Tallene henter du fra 'Saldobalanse'-arket i Regnskapsfilen for 2015.
    5. Legg inn eller kopier over Kunder og Leverandører fra 2015 til 2016-index-filen. Det er egne ark for disse i Index 2016-filen.
    6. Legg inn fjorårssaldo for Kunder og Leverandører. Du finner disse tallene i 'Kunder' og 'Leverandorer'-arkene i Regnskapsfilen for 2015.
    7. Legg inn kontonummer og andre data om Leverandører, hvis du ønsker å bruke IFA 2016 Kostnadskladd for inngående fakturaer.
    8. Når du åpner Regnskapsfilen for 2016 sjekker du at Saldobalansen stemmer og at det ikke kommer opp feilmeldinger i 'Reg.'-arket. Du kan uansett starte å bokføre bilag og så rette opp i eventuelle feil på et senere tidspunkt.
    Lykke til :)

Mvh. iExcel AS
    Sigurd Renander
    Excel-utvikler/statsautorisert revisor

Del denne siden