1. Velkommen til iExcelbooks.no! Det ser ut som du browser iExcelbooks.no som gjest. Visste du at om du oppretter en konto/medlemskap, får du tilgang til flere forskjellige privilegier, og i tillegg har du mulighet til å delta i diskusjoner på forum. Du vil også få tilgang til alle verktøy og kunnskap som iExcelbooks tilbyr.
    Fjern notisen

MVA-PER Regnskapsbok Premium 2016

En tråd i 'Idé og konsept' startet av marlah, 30 Mar 2016.

1. marlah

marlah New Member

Hei!

Hvis jeg ikke tar helt feil så er Tex AS programmert inn i MVA-PER-fanen, slik at firmanavn ikke endres automatisk etter Index-fil eller Start-fanen i Regnskapsbok Premium.

Kan være jeg som har glemt noe, men syns å huske at dette endret seg automatisk i 2015-versjonen?

mvh
    Martin

2. Sigurd

Sigurd Active Member Staff Member

Hei,

Takk for info. Du har helt rett. Vi fikk for et par dager siden melding fra en annen bruker om dette, og har lagt ut nye filer hvor feilen er rettet.
    Det som skjedde var at jeg under arbeidet med forbedringer av MVA-PER-regnearket startet arbeidet i en ny Excel-arbeidsbok. Derfor laget jeg en temporær løsning for firmanavnet hvor jeg satte inn verdien "Tex AS" i celle B5 i 'MVA-PER'-arket og linket de fem cellene firmanavnet skulle inn til celle B5 . Tanken var selvsagt å endre dette til "Start!$C$17" når jeg flyttet over arket i Regnskapssystemet. Dette ble dessverre glemt.

Du kan fikse dette selv i din versjon av Regnskapsfilen, og da skal denne metoden fungere:
    1. Slå av arkbeskyttelsen på regnearket 'MVA-PER'
    2. I dette regnearket gåt du til celle B5.
    3. I formellinjen ser du at du får opp verdien "Tex AS" når du klikker på celle B5
    4. I formellinjen endrer du verdien. Du kan enten taste inn firmanavnet manuelt, men enda bedre er det nok å overskrive eksisterende verdi med denne formelen " =Start!$C$17 "
    5. Sjekk at firmanavnet har blitt endret i en av de cellene som viste "Tex AS"
    6. Slå på arkbeskyttelsen
    For nedlastninger du gjør for å bruke på nye klienter vil denne feilen ikke oppstå.

Tusen takk for at du melder fra om feil og forbedringer vi kan gjøre :)

Mvh. iExcel AS, v/Sigurd Renander

3. marlah

marlah New Member

Supert! Da var den i orden. Takk for oppskriften.

Sigurd liker dette.

Del denne siden