1. Velkommen til iExcelbooks.no! Det ser ut som du browser iExcelbooks.no som gjest. Visste du at om du oppretter en konto/medlemskap, får du tilgang til flere forskjellige privilegier, og i tillegg har du mulighet til å delta i diskusjoner på forum. Du vil også få tilgang til alle verktøy og kunnskap som iExcelbooks tilbyr.
    Fjern notisen

Minus fortegn ved skattetrekk

En tråd i 'iExcel Hjelpere' startet av Halistjerna65, 7 Des 2015.

1. Halistjerna65

Halistjerna65 New Member

Hei.

Jeg forsøker å legge inn skattetrekket på lønnsslippen i iEcxel Mini. Her får jeg beskjed om at jeg må legge inn minusfortegn, selv om jeg legger inn med minusfortegn foran beløpet. Hva skal til for at jeg skal få lagt inn beløpet som skal trekkes i skatt riktig? Vedkommende har prosenttrekk, så jeg forsøker å legge inn på linja for prosenttrekk.

Mvh
    Hanne Lien

2. Sigurd

Sigurd Active Member Staff Member

Hei,

Takk for meldingen.
    Vet ikke hvilken versjon du bruker, men vi fant en feil i Mini-3D (Oktober-Desember) versjonen. I cellene S3:S5 er det formler som heter data fra Start arkets F11:F13. Det korrekte er:
    Celle S3 i arket 'Lønnsslipp' skal ha formelen: ='1.START'!F17
    Celle S4 i arket 'Lønnsslipp' skal ha formelen: = '1.START'!F18
    Celle S5 i arket 'Lønnsslipp' skal ha formelen: ='1.START'!F19

Jeg vet ikke om dette har noe med ditt problem å gjøre. Du får sjekke. Forskuddstrekket skal uansett legges inn i arket 'A.LØNN' i gul celle i rad 37 (tabelltrekk) eller rad 38 (prosenttrekk). Det må også legges inn som heltall uten desimaler.

Takk for at du meldte fra om dette slik at vi fant ut at det var feil i 3 celler. Vi skal straks få lagt ut en ny og feilfri versjon nå.

Mvh. iExcel AS, Sigurd Renander

Last edited: 7 Des 2015

Del denne siden