1. Velkommen til iExcelbooks.no! Det ser ut som du browser iExcelbooks.no som gjest. Visste du at om du oppretter en konto/medlemskap, får du tilgang til flere forskjellige privilegier, og i tillegg har du mulighet til å delta i diskusjoner på forum. Du vil også få tilgang til alle verktøy og kunnskap som iExcelbooks tilbyr.
    Fjern notisen

Legge inn formler

En tråd i 'Excel - formler og funksjoner' startet av gundersen, 24 Nov 2011.

Trådstatus:
Stengt for ytterligere svar.
  1. gundersen

gundersen New Member

Hvordan legge inn formel slik at gateadresse kommer opp på fakturaen på samme måte som navn og poststed kommer opp?

Det gjør den nemlig ikke hos meg. Har jeg sletta formelen, kanskje?

2. admin

admin Guest Staff Member

Sv: Legge inn formler

Hei,

Mulig du har sletta formelen, men det gjør ikke noe. Excel vil nemlig alltid gjøre deg i stand til å rette opp alt du måtte gjøre galt, og dette er en fordelene med våre Arbeidsbøker.

Jeg går ut fra at du er i det grønne rapportarket hvor du kan skrive ut faktura. Formelen for gateadresse skal ligge i celle D18, og den ser slik ut:

=FINN.KOLONNE($J$4;'1.Fakturainput'!$16:$26;RADER('1.Fakturainput'!$D$16:$D$21);USANN)

Som du sikkert har funnet ut, så er det to ulike rapportark for utskrift av faktura. Det ene for fakturaer uten rabatt (faktura u.r) og det andre arket for de med rabatt (faktura m.r). Hvis du sjekker celle D18 i begge disse to arkene, så kan det hende at du finner at ett av de har formelen intakt. Da kan du kopiere formelen der over til det andre arket.

Mvh. Sigurd Renander

Trådstatus:
Stengt for ytterligere svar.

Del denne siden