1. Velkommen til iExcelbooks.no! Det ser ut som du browser iExcelbooks.no som gjest. Visste du at om du oppretter en konto/medlemskap, får du tilgang til flere forskjellige privilegier, og i tillegg har du mulighet til å delta i diskusjoner på forum. Du vil også få tilgang til alle verktøy og kunnskap som iExcelbooks tilbyr.
    Fjern notisen

Legge inn 2 nye lønnarter

En tråd i 'iExcel Hjelpere' startet av Paperback920, 23 Nov 2011.

Trådstatus:
Stengt for ytterligere svar.
  1. Paperback920

Paperback920 Guest

Hei er ny her og har kjøpt premium-dvs. har ikke gjort endringer i programmet/xls :)

under fanen lønssarter (eller annet sted for oppdatering) trenger vi å legge inn to linjer/typer

eks.

timekode 12 - stykkpris (oppgave 1 bretting a 1 kr stk)

timekode 13 - stykkpris (oppgave 2 pakking a 1,3 kr. stk)

Hvordan legger jeg til dette?

Dette gjelder for 3 personer alle er lønnet pr. stk/antall av det arbeid som utføres, ingen er fast ansatt.

Dette må da også komme frem på lønnsslipp

2. admin

admin Guest Staff Member

Sv: Legge inn 2 nye lønnarter

Hei,

Velkommen som iExcel-bruker med Premium tilgang :)

Mitt råd er å ta i bruk en av de allerede etablerte kodene som har samme oppsett som de 2 nye lønnsartene du trenger.

Gå til arket som heter 'lønnsarter'. Der ser du lønnsartene 75 - 77 som gjelder UB Tillegg. Du trenger ingen av disse. Lønnskode 75 kan du omdefinere til "1-Bretting", og Lønnskode 76 kan du omdefinere til "2-pakking". Lønnskode 77 kan du omdefinere til "3-ikke-i-bruk" eller la stå uten tekst.

Du legger inn de nye navnene i cellene C14, C15 og C16 i lønnsarter-arket.

Deretter ønsker du å legge inn fast stykkpris for disse lønnsartene, slik at det blir korrekt beregning i arket 'A.Lønn'. Celle L27 i dette arket viser følgende formel: =+'1.START'!$C$47.

Gå til celle C47 i Start-arket og legg inn beløpet for 1-Bretting. I celle C48 gjør du tilsvarende for 2-Pakking. Sett 0 inn i celle C49, siden denne ikke skal brukes.

Etter dette skal du ha fått tilpasset systemet ditt slik at det passer til formålet. :cheer:

Mvh. Sigurd Renander

3. Paperback920

Paperback920 Guest

Gå til arket som heter 'lønnsarter'. Der ser du lønnsartene 75 - 77 som gjelder UB Tillegg

Hvilke cellereferanser er dette? har sjekket men finner ikke 75-76 eller 77. I hvilken celle står lønnskode 75?

Supert om du kan hjelpe med å legge til celle referansene inn teksten etter henvisning til lønnskoder etc.

MVH Frank

4. Paperback920

Paperback920 Guest

Finner ikke:

Deretter ønsker du å legge inn fast stykkpris for disse lønnsartene, slik at det blir korrekt beregning i arket 'A.Lønn'. Celle L27 i dette arket viser følgende formel: =+'1.START'!$C$47.

==>Her står det i A.LØNN Celle L27 følgende =FINN.KOLONNE(K$12;'2.Ansatte'!$10.........)*40%

Gå til celle C47 i Start-arket (Her er det en blank celle i C47 i arket 1.START)

og legg inn beløpet for 1-Bretting. I celle C48 gjør du tilsvarende for 2-Pakking. Sett 0 inn i celle C49, siden denne ikke skal brukes. (Det samme i C49)

Etter dette skal du ha fått tilpasset systemet ditt slik at det passer til formålet.

Du kan gjerne sende meg en tilpasset versjon-hvis det er enklere-takker for hurtige svar.

5. admin

admin Guest Staff Member

Hei,

Nå har jeg lagt ut en oppdatert versjon av Premium Lønningsbok for 2011. Eneste endring er at UB-tillegg er implementert. Alle som ikke har behov for UB-tillegg nå på tampen av 2011 bør selvsagt ikke laste ned den nye filen, hvis de allerede har lagt inn data i den gamle versjonen.

2012-versjonen - når den kommer ut snart - vil ha UB-tillegg implementert fra første stund.

Til Paperback920: Nå i den nye Lønningsboken kan du forsøke den foreslåtte prosedyren. Takk for tilbakemelding. Jeg trodde at jeg hadde lagt ut filen med UB-tillegg. Beklager at så ikke var gjort.

Mvh.

iExcel AS

Sigurd Renander

konseptutvikler

PS: For dere som vil laste ned ny versjon for bruk på MAC. Det finnes bare en versjon

'999 iExcel Lønningsbok PREMIUM 2011 v 2.7.2 for Excel2007-2010.zip' og den skal fungere like godt på Mac:Excel2011 som på Win:Excel2007/2010.

Trådstatus:
Stengt for ytterligere svar.

Del denne siden