1. Velkommen til iExcelbooks.no! Det ser ut som du browser iExcelbooks.no som gjest. Visste du at om du oppretter en konto/medlemskap, får du tilgang til flere forskjellige privilegier, og i tillegg har du mulighet til å delta i diskusjoner på forum. Du vil også få tilgang til alle verktøy og kunnskap som iExcelbooks tilbyr.
    Fjern notisen

Kollonne Q anpasses ikke

En tråd i 'iExcel Hjelpere' startet av arcticculturelab, 15 Aug 2017.

1. arcticculturelab

arcticculturelab New Member

Hei!
    Jeg har kommet til rad 60 og plusselig anpasses kollonne N, O og Q ikke lengre (Navn på debetkonto, navn på kreditkonto, og validert beløp). Derfor blir dato og beløp som jeg fyller inn farget i oransje og saldobalanse oppdateres ikke. Hva kan jeg gjøre?
    Hilsen
    ACL

2. Sigurd

Sigurd Active Member Staff Member

Hei,

Takk for ditt spørsmål. Jeg har sett på filen din og gitt deg svar på mail. Siden andre lesere kan få samme problem, svarer jeg deg også her.

Problemet oppstod fordi
    • Arbeidsboksbeskyttelsen var blitt aktivert i forbindelse med deling av arbeidsboken.
    Dette gjorde at nødvendig programkode i makroer ikke ble kjørt, og validering ikke ble utført.

Løsningen er enkel: Det er bare å sørge for å fjerne arbeidsboksbeskyttelse og -delingen. Etter at dette har blitt tatt vekk, kan filen lagres og åpnes igjen. Neste gang filen åpnes skal alt fungere som forutsatt igjen.

Mvh. iExcel AS, v/Sigurd Renander

Del denne siden