1. Velkommen til iExcelbooks.no! Det ser ut som du browser iExcelbooks.no som gjest. Visste du at om du oppretter en konto/medlemskap, får du tilgang til flere forskjellige privilegier, og i tillegg har du mulighet til å delta i diskusjoner på forum. Du vil også få tilgang til alle verktøy og kunnskap som iExcelbooks tilbyr.
    Fjern notisen

Exel crash når jeg skal legge til flere rader. MAC

En tråd i 'iExcel Hjelpere' startet av imerslund, 11 Sep 2014.

1. imerslund

imerslund New Member

HEi. Har nå kommet godt i gang med bilagsføring og har lagt til til rader ved et par anledninger. Men idag da jeg skulle legge til flere rader kræsjer exel hver gang uavhengig om jeg velger 10,20 eller 50 nye rader.

Jeg har office 2011 for mac.

HJelp !

Microsoft Error Reporting log version: 2.0

Error Signature:
    Exception: EXC_BAD_ACCESS
    Date/Time: 2014-09-11 21:17:59 +0000
    Application Name: Microsoft Excel
    Application Bundle ID: com.microsoft.Excel
    Application Signature: XCEL
    Application Version: 14.3.0.121105
    Crashed Module Name: Microsoft Excel
    Crashed Module Version: 14.3.0.121105
    Crashed Module Offset: 0x0001ccb8
    Blame Module Name: Microsoft Excel
    Blame Module Version: 14.3.0.121105
    Blame Module Offset: 0x0001ccb8
    Application LCID: 1044
    Extra app info: Reg=en Loc=0x0414
    Crashed thread: 0

2. Sigurd

Sigurd Active Member Staff Member

Hei,

Dette problemet har vi ikke vært borti før.

Og siden problemet er så spesielt er det ikke let å finne ut av det uten at jeg får sjekket kopi av filene dine på min datamaskin. Hvis du ønsker jeg skal se på det kan du sende meg begge filene på epost til: sigurd @ iexcel . no

Alternativt kan du laste ned en ny versjon av iExcel Regnskapsbok Premium 2014 og se om du får samme feil i den versjonen. Det skal ikke være slike feil i Excel-filene våre, og hvis du får identisk feil i ny fil, tyder mye på at det er din datamaskin det har oppstått noe galt med. Du kan også restarte maskinen og påse at du har oppdatert operativsystem og Microsoft Excel.

Hvis du har gjort noen endringer i det siste, f.eks. endret navn på regneark eller beskyttet arbeidsboken, kan dette gi feil når du skal legge til nye bilagsrader.

Mvh. Sigurd Renander

3. Sigurd

Sigurd Active Member Staff Member

Problemet er løst! Undertegnede fikk tilsendt iExcel Regnskapsbok Premium på epost, og medlemmet har nå fått denne i retur med 400 nye bilagsrader.

Årsaken til problemet er trolig at Mac'en som er brukt ikke har oppdatert programvare eller noe annet som gjør at makroen som legger til nye bilagsrader ikke virker som forutsatt. Personlig foretrekker jeg å bruke Excel på Windows PC.

Mvh. Sigurd Renander

Del denne siden