1. Velkommen til iExcelbooks.no! Det ser ut som du browser iExcelbooks.no som gjest. Visste du at om du oppretter en konto/medlemskap, får du tilgang til flere forskjellige privilegier, og i tillegg har du mulighet til å delta i diskusjoner på forum. Du vil også få tilgang til alle verktøy og kunnskap som iExcelbooks tilbyr.
    Fjern notisen

Utskrift lønnslipp

En tråd i 'iExcel Lønningsbok Premium' startet av sjanj_55, 13 Jan 2016.

1. sjanj_55

sjanj_55 New Member

Hei,

Når man bruker funksjonen skriv ut lønnslipp i 2016 Premium, så skriver den ut et miniatyrbilde av lønnslippen, og en del av exceldokumentet. I 2015 skrev den ut korrekt ved bruk av skriv ut knappen.

For å få skrevet ut lønnslippen nå er jeg nødt til å merke og skrive ut område.

Er det en innstilling jeg må gjøre, eller er det en feil i fila jeg lastet ned?

Steinar

2. Sigurd

Sigurd Active Member Staff Member

Hei,

Tusen takk for viktig tilbakemelding om iExcel Lønningsbok Premium 2016. Det er utskriftsoppsettet i dette regnearket som er satt opp feil, og vi vil omgående legge ut en ny versjon hvor dette er ordnet.

For å bruke filen du allerede har lastet ned og tatt i bruk, kan du selv fikse utskriftsområdet. Fra og med neste gang du laster ned får du en versjon hvor dette skal være i orden. Her er prosedyren slik den er i Excel 2010 for Windows (bruker du en annen Excel-versjon kan menyen være noe forskjellig):
    1. Gå til regnearket 'Lønnsslipp'
    2. Slå av arkbeskyttelsen
    3. Merk området D13 : P87
    4. Gå til sideoppsettkategorien og klikk på knappen for utskriftsområde
    5. Her velger du Angi utskriftsområde
    6. Slå av igjen arkbeskyttelsen
    7. Ta en testutskrift. Hvis det står Letter som papirformat bør dette endres til A4.
    8. Lagre filen slik at utskriftsområdet er fastsatt neste gang du åpner filen.

Flott at du varslet om dette slik at vi får ut en fil med korrekt utskriftsformat. Finner du flere ting, så er det bare å varsle oss her på forum igjen.

Mvh. iExcel AS, v/Sigurd Renander

Del denne siden