1. Velkommen til iExcelbooks.no! Det ser ut som du browser iExcelbooks.no som gjest. Visste du at om du oppretter en konto/medlemskap, får du tilgang til flere forskjellige privilegier, og i tillegg har du mulighet til å delta i diskusjoner på forum. Du vil også få tilgang til alle verktøy og kunnskap som iExcelbooks tilbyr.
    Fjern notisen

Endring fra tabelltrekk til prosenttrekk

En tråd i 'iExcel Lønningsbok Premium' startet av dandan, 2 Mai 2016.

1. dandan

dandan Member

En ansatt har fått endret skattekort fra tabell til prosent. Jeg har fylt ut slik som vist i vedlegget. Skattetrekket blir ikke endret.

Vedlagte filer:

2. Sigurd

Sigurd Active Member Staff Member

Hei,

Jeg fikk ikke opp pdf-filen din, men tror ikke jeg trenger den for å gi svar.
    Tabelltrekk har prioritet over prosenttrekk. Derfor vil det alltid komme opp forslag basert på tabelltrekk, der det er registrert begge deler.

Men siden tabelltrekket har kommet automatisk via en formel for alle lønnsutbetalinger for den ansatte frem til nå, er det viktig at du aller først går tilbake til tidligere lønnsperioder og legger inn tabelltrekket manuelt (dvs. erstatte formelen som gir tabelltrekk, med det faktiske beløpet som vises i cellen). På den måten forhindrer du at forskuddtrekkbeløpet endres.

Etter at tidligere tabelltrekk for den ansatte har blitt lagt inn med korrekt verdi, kan du ta bort tabellnummeret for denne ansatte, og sørge for at prosentsatsen er registrert i arket "2.Ansatte".

Foreslår at du forsøker denne prosedyren. Fint om du følger opp med en post om hvordan det fungerer :)

Med vennlig hilsen
    iExcel AS v/Sigurd Renander
    statsautorisert revisor / Excel-utvikler

3. dandan

dandan Member

Det gikk greit :)

4. Sigurd

Sigurd Active Member Staff Member

Flott!
    Takk for tilbakemeldingen :)

Del denne siden