1. Velkommen til iExcelbooks.no! Det ser ut som du browser iExcelbooks.no som gjest. Visste du at om du oppretter en konto/medlemskap, får du tilgang til flere forskjellige privilegier, og i tillegg har du mulighet til å delta i diskusjoner på forum. Du vil også få tilgang til alle verktøy og kunnskap som iExcelbooks tilbyr.
    Fjern notisen

Dato-formattering og FP / AGA av FP

En tråd i 'iExcel Lønningsbok Premium' startet av psverdrup, 14 Apr 2016.

1. psverdrup

psverdrup New Member

Hei, jeg bruker Win10. Operativsystemet er på engelsk (amerikansk), amerikansk formattering av datoer. (Og selvsagt norsk keyboard.)

Jeg har installert nyeste Excel. Excel blir av en eller annen grunn på norsk - menyer, formler osv blir på norsk. iexcelbooks arkene har fungert.

Da jeg ønsker å ha Excel på engelsk gikk jeg under File-Options-Language. Der linkes det til en Microsoft side der man kan laste ned en språk-pakke. Så jeg lastet ned en engelsk språkpakke. Etter det ble Excel på engelsk - menyer, formler osv. Etter det dukket det opp feil i Lønn iexcel arbeidsboken. Merket det ved at det manglet linjer i Auto-bokfør arket - de to linjene "Avsatt FP av lønn" og "Avsatt AGA av FP-avsetning" var ikke der og det så ut som det kun var 6 linjer som skulle bokføres.

Så litt rundt i de andre arkene for å prøve å finne feilen - mange felt som hadde med feriepenger å gjøre var blitt feil - det sto #VALUE. Tror årsaken til det hele er å finne i arket 1.START og cellene F31, F32 (og G31, G32). Disse feltene hadde #VALUE. Så her bør det muligens endres sånn at programmet takler forskjellige format på datoer.

Jeg gikk til Win10 Control Panel, Language, Change date time number formats, og endret til norsk formattering på datoer. Det rettet feilen i Lønn-arbeidsboken.

Forøvrig - veldig bra system. Regnskap har plutselig blitt ganske gøy.

2. Sigurd

Sigurd Active Member Staff Member

Hei,

Først vil jeg takke for den positive tilbakemeldingen du gir på iExcel Premium-versjoner. Det er godt å høre at våre systemer får jobben med regnskap, lønn og fakturering til å være mer gøy :)

Ditt tips om å justere formlene i iExcel Lønningsbok Premium slik at de også takler amerikansk/engelsk datoinnstillinger, er selvsagt noe vi skal se på. Vi ønsker å ha full kompatibilitet på tvers av språkinnstillinger og datoformater hvis det er mulig. Takk for at du kom med dette verdifulle tipset!

Med vennlig hilsen
    iExcel AS v/Sigurd Renander

Del denne siden